Odoo CRM: volg leads & grijp kansen

Volg leads, grijp kansen & maak overzichtelijke prognoses in een handomdraai met het Odoo CRM pakket. Focus op je klanten. 

Wat kan je met het Odoo CRM-systeem?

Odoo CRM is een krachtige, browsergebaseerde software die is ontworpen om de efficiëntie van organisaties te verhogen. Met het Odoo CRM pakket kan je je salesfunnel personaliseren, heb je toegang tot alle relevante info over leads en kan je je opportuniteiten organiseren rond de beste deals voor je bedrijf.  

Het voordeel van het gebruik van het Odoo CRM-systeem is niet alleen het gebruiksgemak en de personalisatiemogelijkheden, maar ook dat verschillende afdelingen van een bedrijf er samen gebruik van kunnen maken.

Odoo CRM software
Maak onderbouwde beslissingen op basis van data

Ontvang overzichtelijke prognoses

Met de CRM app van Odoo ERP neem je voortaan enkel nog beslissingen op basis van actiegerichte data. Aan de hand van een uniek dashboard krijg je meteen een beeld van je bedrijf. Wil je graag nog wat dieper in je gegevens graven? Maak dan gebruik van handige real-time verslagen en flow charts. Met deze gegevens kunnen medewerkers leads/kansen analyseren en inzicht krijgen in marketing- en verkoopactiviteiten, alsook trends identificeren om zo de conversieratio te verhogen.

Odoo CRM software - Inzichten

Inzichten

Krijg nieuwe inzichten om betere besslingen te maken. 

Odoo CRM software - Dashboard

Dashboards

Via unieke dashboards krijg je in één oogopslag een beeld van je bedrijf. 

Odoo CRM software - Flowcharts

Flowcharts

Maak & deel real-time verslagen en flowcharts. 

Odoo CRM software

Aangepaste tools voor leads, prospecten en klanten

Niet iedereen uit je database vereist eenzelfde aanpak. Odoo CRM maakt een goed onderscheid tussen acties voor leads, acties voor prospecten en acties voor klanten. 

  • Acties voor leads: om te bepalen in welke fase van je verkoopcyclus een lead zich bevindt is het belangrijk om scores aan je leads toe te kennen. Op basis van deze scores kunnen vervolgacties bepaald worden. Met gerichte lead nurturingacties kan je dan weer leads met een bepaalde score proberen omvormen tot prospecten.
  • Acties voor prospecten: in de interface krijg je meteen een beeld van (toekomstige) prospecten. Aan de hand van een klik- en sleepfunctie kunnen prospecten in verschillende stadia opgedeeld worden. Aan deze stadia hangen bepaalde acties voor het verkoopteam. Verloren prospects worden in een apart veld geplaatst zodat Odoo de verloren ratio per stadium kan berekenen.
  • Acties voor klanten: in de CRM app bekijk je de volledige activiteitengeschiedenis per klant en stel je makkelijk hun voorkeuren wat betreft taal, verzendmethode, financiële data enz. in.
Odoo CRM software

Automatiseer taken met sales scripts

Met behulp van sales scripts automatiseer je voortaan dagelijkse taken zoals telefoongesprekken, mailings, meetings en offertes op basis van het gedrag van de lead/prospect/klant. Wanneer een salesmedewerker bijvoorbeeld ziet dat een lead klaar is om benaderd te worden kan hij automatisch bellen vanuit de browser. Het telefoontje wordt dan automatisch gelogd, het klantenformulier wordt geopend, en follow-up acties worden ingesteld. Was de lijn bezet of was de persoon of het bedrijf niet beschikbaar? Dan plan je het telefoontje eenvoudig opnieuw in of stuur je een automatische e-mail. Ook alle e-mailcommunicatie wordt automatisch bij het dossier van de juiste prospect gevoegd.

Andere handige functionaliteiten van de CRM app

Naast de zaken die we hierboven al opgesomd hebben, heeft de Odoo CRM app nog heel wat andere voordelen en functionaliteiten. 

Volledig cloud-based

Dankzij het hele Cloud-gegeven is de Odoo CRM software altijd en overal bereikbaar. Bovendien kan je dankzij de mobiele interface ook 'on the go' gaan verkopen. 

Inzicht in locaties via GeoIP

Met Odoo CRM kan je eenvoudig bekijken in welk land, en zelfs in welke stad leads zich bevinden. Odoo detecteert dit op basis van het IP adres van de bezoeker. 

Automatische deduplicatie

Odoo CRM zal automatisch voorstellen geven om leads samen te voegen wanneer u op het punt staat om een lead naar een prospect om te zetten. 

UTM trackers voor kanalen

Wil je weten vanwaar leads afkomstig zijn? De bron van je leads bekijken kan eenvoudig via de UTM trackers in marketingcampagnes. 

Eigen toewijzingsregels voor leads

Odoo CRM laat toe om eigen regels te definiëren die bepalen aan welk team of aan welke persoon leads worden toegewezen. Dit op basis van quota's en segmenten.

En nog veel meer

De CRM app heeft nog veel meer te bieden dan de functies die hierboven beschreven werden. Voor een volledige lijst sturen we je graag door naar de officiële Odoo website.

Enkele veelgestelde vragen over Odoo CRM

Voor we van start gaan met een Odoo implementatie, krijgen we vaak enkele vragen voorgeschoteld over de CRM app. Wij dienen je graag op voorhand al van een antwoord. Heb je nog een andere vraag? Aarzel dan niet om contact op te nemen.

Kan ik in Odoo CRM zien waar mijn team mee bezig is? 

Het eerste overzicht van de CRM app geeft meteen een beeld van wat er in je team speelt. Zo kan je zien wanneer een collega een oproep registreert, een offerte heeft opgesteld of een mail heeft gestuurd. Je kan ook in real-time ideeën en gedachten delen. 

Kan ik via Odoo CRM een dagelijks planning opmaken voor mijn sales? 

Odoo CRM helpt je bij het opstellen van een concrete planning voor de volgende dag. Salesmensen zien in dit overzicht meteen wat de cruciale taken zijn dat dringende opvolging vereisen.

Volledig geïntegreerd met andere Odoo modules

Verkoop

Stuur schitterende offerte templates met digitale handtekening & online betalingsverzoek. 

Meer informatie

Facturatie

Stuur automatische facturen, beheer contracten & ontvang sneller betalingen. 

Meer informatie

E-mail marketing

Maak succesvolle e-mailcampagnes in een handomdraai zonder enige IT-kennis. 

Meer informatie

Enkele cases met de module CRM

Benieuwd welke klanten we hebben geholpen met de CRM-app van Odoo? Bekijk hieronder alvast enkele referenties.

Alco

Voor Alco was het nodig om bepaalde processen rond productie te automatiseren. Hiervoor optimaliseerden we zaken zoals offerte calculatie, intake procedures & productieroutering.
Meer informatie

Van der Auwera

Voor het plantencentrum implementeerden we zaken zoals kassabeheer (POS) met scanning, ordermanagement, warehousemanagement en facturatie & boekhouding.
Meer informatie

Groep VDH

Mercedes Groep VDH vormt één van de pijlers van Willy van Doorne International. Dankzij hun concessies in Herentals, Mol en Diest zijn ze sterk verankerd in Antwerpen en voornamelijk in de Kempen.
Meer informatie

Cosapack

Opzetten van een all-in-one salespakket, gevoed door een volautomatische synchronisatie met MultiPress & webshop.
Meer informatie
Vraag vrijblijvend een offerte

Aan de slag met het Odoo CRM pakket?

Odoo CRM is een klein onderdeel van een groter, sterk geïntegreerd geheel van ERP-applicaties. Heb je graag wat meer informatie over de mogelijkheden van Odoo (CRM) software?