Hoe Odoo CRM je verkoop kan boosten

Een van de belangrijkste parameters voor de prestaties van ieder bedrijf zijn de verkoopcijfers van producten of diensten. Maar goede verkoopcijfers komen niet enkel van producten en diensten zelf. Want om te kunnen verkopen, heb je in de eerste plaats ook klanten nodig.

Daarom is niet alleen de kwaliteit van je producten en diensten belangrijk, maar ook de kwaliteit van je klantrelaties en je aanpak hieromtrent. Zo is het vinden van nieuwe klanten en deze tot vaste klanten overtuigen een heel proces op zich. Gelukkig bestaan vandaag de dag tal van handige oplossingen om dit proces te optimaliseren, automatiseren én toch persoonlijk te houden. Één van deze oplossingen is Odoo CRM.

Wat is CRM?

Customer Relationship Management (CRM) is een alomvattende term voor alle technologie die gebruikt kan worden om de relaties en interacties met klanten en prospecten te beheren en te stroomlijnen. Het uiteindelijke doel van CRM is verkoop en groei te stimuleren door nieuwe klanten te werven en deze tot vaste klanten te overtuigen. De concrete tools die bedrijven hiervoor kunnen gebruiken worden CRM-systemen genoemd.

Wat is een CRM-systeem?

Een CRM-systeem is dus een tool waarmee je als bedrijf je processen kan optimaliseren in functie van verkoop en groei. Zo kan je o.m. de volledige relatie met klanten en prospecten beheren om hen in iedere fase van hun klantentraject gericht te kunnen bereiken, van de eerste kennismaking met je product of dienst tot de uiteindelijke verkoop en opvolging via je klantenservice.

Daarnaast kan je een CRM-systeem ook gebruiken voor interne communicatie tussen je werknemers en om de relaties met leveranciers en partners te beheren.

Waarom kiezen voor Odoo CRM?

Odoo CRM

Cloudgebaseerd & open-source

Odoo CRM is een cloudgebaseeerd en open-source systeem. Dit betekent dat het systeem volledig via het internet draait en dat de broncode vrij aan te passen is. Door de grote community van Odoo zijn er miljoenen gebruikers die dagelijks de code kunnen nakijken en optimaliseren, waardoor het systeem altijd vlot werkt en de kans op fouten nagenoeg nihil is.

Gebruiksvriendelijk & personaliseerbaar

Verder is Odoo CRM ook ontzettend gebruiksvriendelijk en personaliseerbaar. Zo kan je als gebruiker kiezen uit duizenden (!) handige modules en applicaties en deze toepassen naargelang je eigen bedrijfsnoden. Door het cloudgebaseerde en open-source aspect van Odoo zijn de modules en apps ook naadloos met elkaar te koppelen en te integreren in je bedrijf.

Odoo contacten beheer

Overzichtelijk & efficiënt

Via een overzichtelijke interface krijg je een duidelijke visuele voorstelling van al je verkoopactiviteiten. Hiermee kan je nagaan welke van je acties werken en welke je gericht kan bijsturen en optimaliseren. Daarnaast kan je met de contactmodule ook snel en eenvoudig contacten ophalen, filteren, groeperen en koppelen aan bepaalde werknemers of verkopers. Zo kan je taken sneller toewijzen, klanten beter opvolgen en je algemene efficiëntie verhogen.

Enkele andere voordelen

Forecasting inzicht

Gebruik gerichte data om betere beslissingen te maken

Unieke dashboards

Ontwerp een uniek dashboard om een beeld te krijgen van uw bedrijf in één oogopslag

Real-time verslagen en flowcharts

Graaf dieper met real-time verslagen en flow charts die iedereen kan maken en delen.

Veelgestelde vragen betreffende Odoo CRM

Kan een Odoo CRM mij helpen meer leads te vinden?

Kan ik met Odoo CRM mijn klanten tevreden houden?

Is Odoo CRM aanpasbaar naar de noden van mijn bedrijf?

Kan ik zelf automatische acties koppelen aan mijn CRM?

Aan de slag met Odoo CRM?

We zijn er zeker van dat Odoo CRM de voor verkoop van jouw bedrijf kan boosten. Wil je graag kennismaken met Odoo CRM? Contacteer ons dan gerust via onderstaand formulier of vraag een gratis demo aan. Wij helpen je graag verder!

Contactgegevens

Maatschappelijke zetel
Putten 6
2320 Hoogstraten
+32 (0)3 605 71 61
info@digimedio.be
BE0828.708.414

Bureau & development
Putten 6
2320 Hoogstraten
support@digimedio.be voor technische vragen