Evenementwebsites en -webpagina’s ontwerpen
Om een evenement te organiseren anno 2021, kan je onmogelijk zonder een evenementwebsite of -webpagina. Via Odoo Events en de integratie met de Odoo Website app kan je gemakkelijk zelf evenementwebsites en/of -webpagina’s ontwerpen, zonder enig codeerwerk. Zo kan je aangeven wat voor website of webpagina je wil bouwen, kiezen uit tal van personaliseerbare templates en vervolgens zelf teksten, afbeeldingen en CTA’s toevoegen.
Activiteiten en programma’s toevoegen
Naast een onmisbare website of webpagina, moeten je evenementen natuurlijk ook activiteiten en programma’s hebben. Met Odoo Events kan je eenvoudig activiteiten creëren en inplannen. Afhankelijk van het type activiteit kan je ook formulieren aanmaken waar deelnemers, gastsprekers of geïnteresseerden zich kunnen inschrijven. Zodra je activiteiten allemaal zijn gecreëerd en ingepland, zal Odoo Events automatisch een programma genereren. Deze kan je dan op je website/webpagina en andere platformen delen.
Evenementen promoten
Als je activiteiten en programma’s op punt staan, moet je vervolgens ook je evenementen promoten en bezoekers weten te strikken. Door de integratie met verschillende marketing-apps zoals Odoo E-mail marketing en Odoo Marketing Automatisering kan je je evenementinformatie delen en zichtbaarheid creëren via verschillende kanalen. Ook kan je met de bovengenoemde marketing-apps op een gerichte manier je beoogde doelgroepen bereiken. Zo kan je deze specifieke content, bevestigingen, herinneringen en updates sturen.
Tickets aanmaken en verkopen
Zodra mensen op de hoogte zijn van je evenementen en activiteiten, gaan ze ten slotte tickets moeten kunnen (en willen) aankopen. Daarom kan je via Odoo Events ook zelf tickets aanmaken en verkopen. Bepaal zelf ticketprijzen en ticketcategorieën en kies voor simpele of geavanceerde ticketopties (bv. all-in tickets met eten en etensvoorkeuren). Als tickets dan worden verkocht – wat trouwens via Odoo E-commerce verloopt – , zal Odoo dit automatisch bevestigen en een gastenlijst opstellen. Zo krijg je ook een duidelijk overzicht van de verwachte opkomst voor je evenementen.
Evenementcijfers en statistieken op de voet volgen
Als het moment suprême daar is en je evenementen van start gaan, is het belangrijk om je deze goed te kunnen beheren en op de voet te kunnen volgen. Via live updates en real time rapporten kan je steeds actuele statistieken raadplegen. Zo kan je nagaan hoeveel mensen aanwezig zijn en op welke specifiek plaatsen en bij welke activiteiten deze hebben ingecheckt. Ook kan je binnen Odoo rechtstreeks communiceren met medewerkers en activiteiten controleren. Op deze manier kan je dan snel schakelen als er iets dreigt mis te lopen of als je met annuleringen, etc. te maken krijgt.