Een derde Odoo-app met tal van nieuwe functionaliteiten en kenmerken is Odoo POS (Point of Sales). De vernieuwingen in deze app staan allemaal in het teken van een hogere gebruiksvriendelijkheid en het stroomlijnen van je verkoopprocessen. We geven graag enkele voorbeelden:
Als je je eigen (fysieke) winkel hebt, heb je met Odoo POS letterlijk altijd alle informatie bij de hand. Van op je apparaten kan je rechtstreeks producten, prijslijsten en beschikbare voorraden raadplegen en kan je ook producten meteen voor de klant toevoegen aan het winkelmandje. Daarnaast kan je ook kortingen toepassen en is Odoo POS ook draadloos te linken aan al je andere apparaten, zoals je kassa, bonnenprinter, betaalterminal en barcodescanner. Heb je één of meerdere producten of diensten verkocht? Dan laat Odoo POS je in Odoo 15 ook toe om hiervoor meteen een lever- of verzendorder aan te maken.
Verder introduceerde Odoo 15 ook een speciale functie voor de verkoop aan en opvolging van B2B-klanten, iets wat bijna geen enkele andere POS-app aanbiedt. Via Odoo POS kan je al je B2B-klanten en hun bestellingen bekijken. Als klanten dan nog openstaande kredieten hebben, kan je deze bijvoorbeeld een herinnering sturen of instellen dat deze eerst hun openstaande kredieten moeten betalen alvorens ze een nieuwe bestelling kunnen plaatsen.
De voorbeelden hierboven zijn slechts enkele van de vele nieuwe functionaliteiten in Odoo POS, waarvan het totaalpakket uiteindelijk neerkomt op een volledige en naadloze integratie met je webshop, CRM en andere achterliggende systemen.