Verbeter je klantenservice met de Odoo Helpdesk module

Maximaliseer je klantretentie met een uitstekende klantenservice. 

Handig ticketsysteem

Elk bedrijf weet dat klantretentie goedkoper is dan klantacquisitie. Met de Odoo Helpdesk App kwam Odoo met een oplossing die de frustratie aan de klantzijde minimaliseert en de productiviteit aan de bedrijfszijde maximaliseert.

De Odoo Helpdesk module maakt automatisch een ticket aan van binnengekomen e-mails, websiteformulieren of berichten via live chat. Deze tickets worden vervolgens willekeurig of handmatig toegewezen aan een medewerker. Met het Helpdesk dashboard behoud je een overzicht van al je tickets en kan je eenvoudig opvolgen, prioriteren en oplossen. Met de kanbanweergave kan je meteen zien in welke fase de tickets zich bevinden en kan je prestatie- en succespercentages bijhouden.

Odoo Helpdesk
Odoo Helpdesk

Verhoog je productiviteit

Aan de hand van aangepaste SLA-regels voert Odoo automatisch de gevraagde acties uit. Enkele voorbeelden:

  • E-mails & acties in verschillende fasen van de ticketafhandeling automatiseren
  • Dynamische e-mailsjablonen met de meest voorkomende antwoorden definiëren
  • Tickets doorsturen naar je manager met één muisklik 
  • Vooraf gedefinieerde antwoorden gebruiken in een live chat 
  • Experts uitnodigingen voor een live discussie 
Odoo Helpdesk

Slimme zelfbedieningsfuncties voor klanten

Heb je veel te maken met dezelfde problemen of vragen? Post ze dan eenvoudig in het FAQ online forum zodat toekomstige klanten hier eenvoudig een antwoord op hun vraag kunnen terugvinden. Daarnaast is het ook mogelijk om trainingsvideo’s en presentaties aan een ticket te hangen of klanten hun tickets zelf te laten sluiten. Op deze manier bespaar je jezelf heel wat kostbare tijd en creëer je een soort community rond je product.

Onderhoudscontracten

Stel een onderhoudscontract op en koppel dit aan een klant. Met de timesheetapp, houd je moeiteloos de tijd van elk contract en elke uitgevoerde taak bij. Dit zorgt er bovendien door dat tijdelijke contracten automatisch geupselled kunnen worden. Stel signaliseringen in voor je helpdeskteam op basis van de klantstatussen. 

Volledig geïntegreerd met andere Odoo modules

Website

Vergeet coderen. Bouw eenvoudig je eigen website met Odoo.

Meer informatie

CRM

Volg leads, grijp kansen & maak overzichtelijke prognoses in een handomdraai. Focus op je klanten. 

Meer informatie

Enkele cases met de module Helpdesk

Benieuwd welke klanten we hebben geholpen met de Helpdesk-app van Odoo? Bekijk hieronder alvast enkele referenties.

Peeters NV

Voor Peeters hebben we het proces van de helpdesk volledig op punt gesteld. Ook ontwikkelden we een app die voordeel biedt aan zowel de medewerkers intern als voor de eindklant.
Meer informatie

Van der Auwera

Voor het plantencentrum implementeerden we zaken zoals kassabeheer (POS) met scanning, ordermanagement, warehousemanagement en facturatie & boekhouding.
Meer informatie

Dafra Pharma

Dafra Pharma ging all the way met Odoo. We integreerden alle bedrijfsfuncties in één totaalpakket – met uitzondering van hun rapportering in Power BI, die we koppelden aan de Odoo database.
Meer informatie
Vraag een vrijblijvende offerte

Verbeter je support met de Helpdesk App van Odoo

Odoo Helpdesk kan volledig geïntegreerd worden met andere Odoo-apps zoals Live Chat en CRM. Ben jij overtuigd van de funtionaliteiten? Wij helpen je graag verder.